Computer-assisted Language Learning.

Computer-assisted Language Learning

Work in pairs. Compare the original abstract from the text “Effective Advertising: Tool For Achieving Client-Customer Relationships” (https://www.researchgate.net/publication/305992232_Effective_Advertising_Tool_For_Achieving_Client-Customer_Relationships ) with its machine-translated versions and edit the latter ones, pointing out the mistakes. Which translation do you prefer – that of American (Google) or Russian (PROMT) program?

Original text

Advertising plays different roles in development of any nation, organizations, and in individuals. These according to scholars include: The process a business uses for the satisfaction of consumer needs and wants by providing goods and services is called marketing. The marketing department is responsible for selling a company’s product. Products are also identified in terms of their product category. By category, it means the classification to which the product is assigned. The particular group of consumers thought to be potential customers for goods and services constitute the target market. The tools available to marketing managers are the product (design, performance), its price, the place where it is made available (distribution), and its promotion. They are also collectively referred to as the marketing mix or the four P’s (product, price, place and promotion). Advertising of course is one of the most important promotion tools.

 

Google translation

Реклама играет разные роли. К ним, по мнению учёных, относятся: процесс, используемый бизнесом для удовлетворения потребностей клиентов и предоставления услуг и услуг, называется маркетингом. Отдел маркетинга отвечает за продажу продукции компании. Продукты также соответствуют этим категориям. Это означает классификацию, которая является продуктом. Конкретная группа потребителей, считающаяся потенциальными клиентами, товаров и услуг, составляет основной рынок. У него есть доступ к продукту (дизайн, производительность), и его продвижение. Они также совместно называются маркетинговой комбинацией или четырьмя P (продукт, цена, место и продвижение). Реклама, конечно, является одним из важнейших инструментов продвижения.

 

PROMPT translation

Реклама играет разные роли в развитии любой нации, организации, и в личности. К ним, по мнению учёных, относятся: Процесс, используемый бизнесом для удовлетворения потребностей потребителей и желаний путем предоставления товаров и услуг, называется маркетингом. Отдел маркетинга отвечает за продажу продукции компании. Продукты также определяются с точки зрения их категории. По категориям это означает классификацию, которой присвоен продукт. Конкретная группа потребителей, считающаяся потенциальными клиентами товаров и услуг, составляет целевой рынок. Инструментами, доступными менеджерам по маркетингу, являются продукт (дизайн, производительность), его цена, место, где он доступен (дистрибуция), и его продвижение. Они также совместно называются маркетинговой комбинацией или четырьмя P (продукт, цена, место и продвижение). Реклама, конечно, является одним из важнейших инструментов продвижения.